Czym jest employer branding?

Kreowanie przyjaznego wizerunku zatrudnienia jest ważne dla każdej firmy ? w ten sposób rośnie pula osób zainteresowanych zatrudnieniem, a wraz z nią możliwość wyboru najlepszych pracowników. Działania mające na celu osiągnięcie takiego stanu to employer branding. Obecnie na rynku znajduje się wiele firm zajmujących się tą działalnością.

Budowanie marki pracodawcy jest ważne

employer branding poznańPrzede wszystkim należy wspomnieć, że employer branding nie może obyć się bez aktywności samego środowiska związanego z firmą ? chodzi przecież o zainteresowanie potencjalnych pracowników faktami, nie pustymi obietnicami, które bledną w zderzeniu z rzeczywistością. Działania EP mogą więc mieć charakter wewnętrzny oraz zewnętrzny. Wewnętrzny employer branding to działania nakierowane na już zatrudnionych pracowników ? tworzenie dobrej atmosfery pracy, warunków i pozytywne nastawienie do pracownika zagwarantuje nie tylko dobry wizerunek przedsiębiorstwa, lecz również rzetelną pracę osób zatrudnionych. Działania zewnętrzne nakierowane są na osoby zainteresowane podjęciem pracy, poprzez taką aktywność jak choćby uczestnictwo na targach pracy czy przyjazna polityka informacyjna w social mediach. Agencje zajmujące się employer branding oferują szeroki wachlarz usług, jak choćby opracowywanie strategii marketingowych, szkolenia czy też dostarczanie materiałów graficznych. Takie usługi robią się coraz bardziej popularne ? szukając agencji employer branding Poznań, jak większość dużych miast, będzie dobrym miejscem do poszukiwań.

Gdy zadbamy o pozytywny wizerunek pracy, otrzymamy gwarancję zainteresowania ze strony potencjalnych pracowników ? to istotne dla możliwości zatrudnienia jak najbardziej wykwalifikowanych osób. Odpowiednie wykorzystanie narzędzi z zakresu employer branding pomoże uzyskać ten efekt.