Helpdesk usprawnia prace

Różne sytuacje przynosi nam życie, stawia przed nami wyzwania i pokazuje nowe możliwości. Różni ludzie, miejsca pracy, stanowiska zajmowane w różnych firmach. Wszystko wiąże się z nowymi próbami, ale także ze zdobyciem nowych umiejętności, przyjaciół. Mi takie szanse dawały staże i praktyki w dziale IT.

Moje pierwsze zetknięcie z helpdeskiem

oprogramowanie helpdeskPierwsze dni praktyk, czy stażu zawsze bywały dla mnie stresujące ze względu ogromu informacji i zupełnie nieznajomych twarzy, jednak pierwsze koty za płoty. Poznałam wartościowych ludzi, którzy pragnęli mnie nauczyć jak najwięcej i tworzyli miłą atmosferę, w której cudownie się pracowało. Każda firma posiada oprogramowanie helpdesk, więc i ja w swoich początkach musiałam się z nim zmierzyć, jednak dzięki niemu praca idzie sprawnie i można wykonywać swoje zadania o wiele szybciej. W firmie w której odbywałam staż oprogramowanie helpdesk służyło głównie informowaniu o usterkach i wszystkich problemach związanych ze sprzętem komputerowym, siecią, czy innymi sprawami, którymi mogli się zająć informatycy. Zdecydowanie widać plusy tego oprogramowania, ponieważ nie dostaje się masy telefonów, że coś nie działa tylko powiadomienie o problemie, które dokładnie trzeba zdiagnozować i zażegnać problem. Każde oprogramowanie helpdesk jest inne i zazwyczaj wykonywane jest pod daną firmę i jej potrzeby. Współpracując z ludźmi z IT poznałam wiele udogodnień dzięki, którym praca staje się łatwiejsza i przyjemniejsza, a dzięki temu i efektywniejsza.

Cudownie jest poznawać nowe osoby, nowe sposoby na usprawnienie pracy i uczyć się nowych przydatnych umiejętności. Czasami doświadczenie i wiedza innych osób pomagają ukształtować nasze decyzje, czy chcemy coś robić, czy też nie. Z takich możliwości trzeba czerpać jak najwięcej tylko można.